Cronică film: Bad Boys for Life/Băieți răi pe viață(2020)

A treia parte din seria Bad Boys este nesperat de bună. Nu mă așteptam să fie mai bună decât primele. Will Smith și Martin Lawrence au trecut de 50 de ani și te aștepți să mai aibă vitalitatea aia de la 30 de ani. Doar că o au, mai temperată, dar sunt la fel de nebuni și chimia lor pe ecran este incredibilă. Nu știu dacă sunt prieteni în viața reală dar se comportă în film ca și cum s-ar cunoște de foarte, foarte mult timp.

Au curajul să facă mișto că au cam îmbătrânit și să facă din asta ceva care te facă să râzi. Mi-a întrecut așteptările filmul ăsta și îl recomand să-l vezi la cinema.

Bad Boys for life este un film de acțiune și comedie care-i readuce în prim plan pe detectivii Mike Lowrey și Marcus Burnett. Au trecut 16 ani de la când am văzut ultima lor aventură și lucrurile au rămas cam la fel în viața lor. Doar că timpul nu cruță pe nimeni și Marcus a devenit acum bunic. Acesta se gândește din ce în ce mai serios să se pensioneze, să aibă grijă de nepotul lui și să se liniștească.

Doar că Mike nu prea vrea asta și nici nu-i permite lui Marcus să considere pensionarea. Ei trebuie să prindă răufăcători până la 100 de ani. Adevărul este că Mike este un singuratic, este versiunea opusă lui Marcus. Nu are familie, nu are copii, nu are nepoți. Este doar el și femeile pe care le agață. Chiar și la 50 de ani, Will Smith este al naibii de carismatic și cuceritor. Mă enervează!

În scenă intră o femeie foarte periculoasă, Isabel Aretas, soția unui gangster mexican pe care Mike la scos din joc. Ea vrea răzbunare și n-o să se dea în spate de la nimic. Dar nu se ocupă personal de lucrurile astea murdare, își trimite fiul, Armando, să-i vină de hac detectivului Lowrey. Armando este determinat să-l distrugă pe Mike și este destul de bun la a omorî oameni, în genul lui Jason Statham de bun.

Este lupta finală asta, băieții răi vs băieții și mai răi. Cine o să câștige? Armando are un avantaj clar, este mai tânăr și ține locul unei armate. Detectivii sunt mai experimentați și au colegii care-i ajută să lupte împotriva acestui dușman furios și imprevizibil.

Mi-a plăcut cel mai mult la filmul ăsta chimia incredibilă dintre actorii principali. Sunt amuzanți, spontani și plini de voie bună. Se vede că au pus suflet în filmul ăsta și chiar le păsat de ce iese. Nu-i doar o continuare făcută doar pentru bani, este ceva care implică și sentimente.

Ăsta este primul Bad Boys pe care nu-l regizează Michael Bay, dacă este cineva interesant. Nu pot să spun că sunt un fan al filmelor făcute de Bay și mă bucur că lăsat pe alții să regizeze aici. Acțiunea este mai puțin explozivă și nu sunt explozii la fiecare 10 minute. Urăsc filmele de acțiunea care abuzează de urmăriri cu motociclete și de mașini care explodează.

Răufăcătorii de aici fac mai mult sens decât cei din primele două. Povestea face mai mult sens decât din primele două. Ceea ce ține acest film pe o direcție cât de cât coerentă și plăcut de urmărit.

Smith și Lawrence fac acest film special, desigur. Pentru ei am mers să-l văz și aș merge la orice film în care ei sunt personajele principale.  Iar ceea ce mi-a plăcut este că Smith are un rol care-l scoate puțin din amorțeala aia  pe care o are în majoritatea filmelor de acțiune. Aici nu se ascunde, nu are fața de câine plouat și nu se ferește să arunce cuvântul Niggă – o singură dată.

Trimiterea la a doua parte prin rolul lui Reggie, soțul fiicei lui Marcus, mi s-a părut inteligentă și bine inclusă în film.

Ceea ce reușește să facă filmul cu cele două personaje principale este să ofere informații importante despre trecutul lor, să le creeze o poveste credibilă și să putem empatiza cu cei doi. Nu mai sunt doar niște polițiști care se luptă cu traficanții și gangsteri ci niște oameni reali, cu traume, probleme, dorințe, aspiranții și frici.

Nu vreau să crezi că este un film extraordinar de bun. Urmează o rețetă deja folosită în celelalte două filme din serie și în alte filme de acțiune de acest gen. Nu inovează cu ceva anume. Dar asta nu-l face un film prost. Oricum nu te aștepți să fie cine știe ce și de asta ceea ce au reușit să facă aici este de apreciat.

Băieți răi pe viață este un film de acțiune nesperat de bun și care îți va provoca cel puțin un zâmbet.