Cronică film: Frozen II(2019)

Nu sunt chiar cel mai mare fan al filmelor animate dar nu puteam să ratez unul dintre evenimentele anului 2019, cinematografic vorbind.

După ce primul Frozen a fost o surpriză plăcută în îndepărtatul an 2013, m-am așteptat ca al doilea Frozen să fie cel puțin la fel de bun. Disney are un talent să facă filmele cel puțin la fel de bune ca precedentele. Am mers la Frozen 2 fără nicio teamă.

Ceea ce m-a enervat cel mai mult la partea 2 este că au cântat cam mult în primele 40 de minute. Nu sunt cel mai mare fan al musicalurilor așa că nu am apreciat că personajele începeau să cânte la fiecare 5 minute. După s-au mai potolit puțin apele și au și făcut ceva. Acțiunea pe care o așteptam, drama, lacrimi, încăpățânare și gheață.

Recunosc că mi-au dat de câteva ori lacrimile când mă uitam ce bravi și vulnerabili sunt omuleții de pe ecran, fie ei desenați și fictivi. Un copilaș din față avea o seară de pomină și nu se oprea din râs. Asta m-a umplut de voie bună și am simțit că despre asta trebuie să fie un film. Să te pună pe gânduri dar să te și bine-dispună. Îmi plac și filmele care mă încarcă cu întrebări grele, care îmi pun în față duritatea lumii dar le prefer pe cele care mă ajută să cred că lucrurile pot fi ok, că poveștile se pot termina cu bine.

Filmul continuă povestea de unde a rămas în prima parte. Kristoff este îndrăgostit lulea de Anna și vrea să o ceară în căsătorie. Anna este dornică ca Elsa să nu pățească ceva și face orice ca să fie alături de ea. Olaf are un rol definitor în zâmbetele pe care le-a adus pe fața spectatorilor. Sven este un prieten de nădejde și de neprețuit pentru gașca de tineri.

Povestea ne duce în trecut, când părinții prințeselor trăiau și probleme erau departe de Arendelle. Acum trecutul se întoarce să le bântuie și nu pot să-l mai ocolească, ceea ce înseamnă o nouă AVENTURĂ!

Echipa trebuie să găsească Northuldra și să încheie un capitol nefericit care l-a avut părtaș pe bunicul și pe tatăl lor. Ceea ce vor descoperi acolo le va schimba modul de a trăi pentru totdeauna dar va reuși să vindece răni vechi și să aducă bucurie pentru toată lumea.

În fond este un film pentru copii, nu te aștepta la cine știe ce acțiune sau la vreun deznodământ neașteptat. Au reușit să păstreze simplitatea și în partea a doua și asta este una dintre calitățile seriei. Nu trebuie să te complici prea mult. Povestea este interesantă și credibilă, n-are rost să o distrugi cu ceva care să nu fie în tiparele unei povești Disney.

Soundtrack-ul nu este la fel de impresionant ca cel din primul film și cred că asta a tras în jos povestea și s-a simțit puțin forțat. Nu cred că este mai jos decât prima parte sau o dezamăgire. Este un film cuminte care face cam tot ce a făcut primul. Cred că asta ar putea să fie o încheiere reușită pentru povestea Elsei și a familiei ei. Nu simt că ar mai putea să adauge ceva care să merită văzut. Dacă vor să mai facă niște bani pot să continue cu serie până la infinit(vezi Toy Story) dar nu cred că este recomandat. Finalul este lăsat deschis și se pot crea o mulțime de povești dar nu știu dacă m-aș mai duce la un alt film Frozen. Noroc că mereu o să fie copii dornici să cumpere merch și să vadă filme cu Elsa. Good Job, Disney!