Recenzie film: Glonţ în cap(2012)

După ce a apărut în Rambo, ai făcut ravagii cu Rocky și a continuat decent cu The Expendables, Stallone joacă în anul Domnului 2012 în filmul de acțiune Glonț în cap. Un film care dacă nu se lua în serios era ceva foarte tare. Dar pentru că a făcut păcatul să fie un film prost și să se ia în serios nu pot să mă abțin să nu îl fac praf. Scuze, Sly, dar meriți!

Filmul începe în forță. Chiar am crezut că este ceva interesant și că am descoperit unul dintre filmele alea de acțiune pe care le poți revedea când ai chef de aşa ceva. Doi tipi îl omoare pe unul, cu o gură foarte mare. Câteva cadre cu ţâţe şi un spate tatuat de tipă botoxată. Super tare. Îl mai are şi pe Sylvester Stallone în el? Aşa da!

Doar că este o dezamăgire.

Stallone este Bobo(un nume care numai asasin plătit nu spune) care este trădat și care își pierde partenerul de nelegiuri, Blanchard. După această tragedie care îl face foarte nefericit și furios, Bobo trebuie să lucreze cu un polițist ca se răzbune. Desigur că acest polițist, pe nume Taylor Kwon, nu este de acord cu modul de operare a lui Bobo și cei doi se ceartă și se amenință și blablala.

Cei doi au un soi de chimie şi joacă decent dar scenariul este atât de prost scris că mă plictiseşte. Toate fazele sunt previzibile. Personajele principale nici măcăr nu întâmpină vreun obstacol serios sau nu pierd ceva anume. Pur şi simplu omoară răufăcătorii şi atât. Apare la un moment dat şi fiica lui Bobo, pe care Kwon o consideră iniţial iubita acestuia. Un personaj care nu are nicio treabă cu acţiunea, este acolo doar ca să fie răpită de Jason Momoa(în rolul mercenarului Keegan). Un mercenar care a pus ochii pe Bobo şi vrea să-i distrugă viaţă. De ce? Că s-a apărat atunci când a fost atacat. Da, atât de interesant şi inteligent este Keegan.

glont-in-cap-stallone-recenzie

Îmi place cum este filmat, totuşi. Are un stil aşa neo-noir. La început am crezut că o să fie ceva film, gen John Wick. Dar nu este. Nici măcar nu au sens unele chestii. La sfârşitul filmul mafiotul ăla rău care era în spatele tuturor nasolelor prin care cei doi au trecut îl lasă pe Bobo să plec după ce-i dă ceea ce căuta, adică un stick de memorie. Pur şi simplu îl lasă să plece. După ce ăsta a vrut să-l omoare. Are încredere în cuvântul unui asasin. N-are niciun sens. Chiar mai era o şansă ca filmul ăsta să fie ceva care merită recomandat – marea confruntare de la final. Kwon este rănit grav, Bobo aproape scapă dar se întoarce şi îl salvează. Apoi, Keegan trage un ultim glonţ înspre Kwon dar Bobo sare şi primeşte el glonţul. Kwon îl omoarea pe Keegan.

Următoarea scenă este la spital unde aflăm că Bobo a supravieţuit şi unde Kwon îi spune că-i este dator şi că îl va lăsa în pace. Apoi, Kwon şi fiica lui Bobo se uită unul la altul lung iar Bobo face o glumă răsuflată legată de o viitoare relaţie a lor. Sfârşit. Oricât de prost ar fi ce am scris mai sus este mult mai bun decât cum au făcut ei. Măcar are un sens, are puţin dramatism, o finalitate de Hollywood.

Acest film putea să fie ceva tare. Rocky şi Aquaman. Înfruntarea finală. Endgame. A ales să fie Justice League.

Dacă vrei vreodată să faci un cadou prost, poţi să cumperi filmul ăsta.