Recenzie film: Poveşti de groază de spus pe întuneric(2019)

Trebuie să încep acest articol spunând că URĂSC jump scare-urile. Mai ales cele cu muzică asurzitoare şi cu un ţipăt enervant de la vreo fantomă, monstru sau personaj. Sunt amuzante când eşti mic şi vrei să te uiţi la un film înfricoşător şi să stai cu mâine pe ochi. Dar dacă trece timpul şi începi să vezi aceleaşi chestii în continuu începi să te enervezi şi să le urăşti, mai ales când s-a demonstrat că nu sunt necesare ca să faci un film horror bun.

Poveşti de groază de spus pe întuneric este bazat pe seria de cărţi cu acelaşi nume. Despre care nu ştiam nimic înainte dar care se pare că este destul de populară în SUA.  Filmul îi are în distribuţie pe Zoe Colletti, Michael Garza, Austin Zajur şi Gabriel Rush. Tineri actori despre care habar n-aveam. Asta este unul dintre aspectele bune ale filmului, am aflat lucruri noi şi am descoperit actori tineri şi talentaţi. Filmul este regizat de norvegianul André Øvredal, cunoscut pentru filmul TrollHunter.

Începe ca orice poveste horror respectabilă scrisă în secolul trecut, în noaptea de Halloween a anului 1968.

Avem un grup de prieteni la granița dintre adolescență și tânăra maturitate, pe numele lor de scenă Auggie, Stella și Chuck. Aceștia urmează să fie însoțiți în aventura lor de misteriosul Ramon, de care Stella se îndrăgostește – normal!

Scenariul este interesant. O carte de povești  care începe să se scrie singură – cu sânge – și să omoare anumite persoane exact așa cum scrie în povestea respectivă. Totul datorită talentul de povestitor al Sarahe-i Bellows. Cei 4 alături de sora lui Chuck intră pe teritoriul ei și încep să o enerveze. Aceasta constraatacă. O reacție normală și pe care putem să o înțelegem.

Dacă povestea este ok și m-a făcut curios, execuția ei pe marele ecran este slabă și plină de jump scare-uri – le urăsc! Actori sunt banali și nu m-au făcut să simt ceva anume, doar Chuck iese în evidență cu câteva glume. În rest totul este previzibil, plin de dulcegării și, din câte mi-am dat seama, vor să facă o continuare.

Nu am avut cine știe ce așteptări, oricum la cinema apar numai filme horror slabe, și nu am plecat dezamăgit.

Poveşti de groază de spus pe întuneric este povestea unor prieteni care se luptă cu supranaturalul și care ajung să învețe lucruri despre ei. O poveste veche și care a fost pusă în scenă mult mai bine de alte filme.

Primește rating de 2,3 din 5.