Recenzie film: Tăcerea mieilor(1991)

Tăcerea mieilor este unul dintre cele mai bune filme pe care le-am văzut vreodată. Nici nu ştiu de ce nu l-am văzut mai devreme, este perfect.

Avem personajele negative perfecte, eroina perfectă, actorii perfecţi. Povestea are tempo-ul necesar şi nu devine plictisitoare. Dialogul dintre actori este simplu dar atât de încărcat de simboluri şi trăire. Este super tare!

Agentul Clarice Starling este însărcinată cu misiunea de-al interoga pe dr. Hannibal Lecter şi de-a obţine ajutor de la el în prinderea ucigaşului Buffalo Bill. La început nu i se comunică clar ce are de făcut dar ştie că nu este întâmplătoarea întâlnirea ei cu acest faimoş personaj.

Hannibal The Cannibal a devenit foarte cunoscut după ce toate crimele lui au ieşit la iveală. Acesta era un reputat psihiatru care, după ce i se punea pata pe câte un pacient, ajungea să îl omoare şi să îl mănânce. Nu omora pe oricine, doar pe cei fără maniere şi agasanţi. Ai putea spune că avea un fel de moralitate în atrocităţile pe care le-a comis. Acum este prins şi încarcerat la spitalul-închisoare din Baltimore.

Aici vine Starling ca să facă cunoştinţă cu Hannibal şi să încerce să-l folosească pentru a rezolva cazul Buffalo Bill. Dar bunul doctor nu este chiar atât de uşor de dus cu zăhărelul. Este foarte inteligent şi începe să se joace cu Starling, să o facă să-i spună chestii despre ea în schimbul anumitor informaţii.

Anthony Hopkins este încântător în rolul lui Lecter. Reuşeşte să fie carismatic în timp ce vorbeşte despre crime, despre abuzuri şi despre cât de inteligent este el. Ceea ce poate să fie destul de greu pentru un actor. Apare în film undeva la puţin peste 16 minute dintr-un total de 118 minunte. Impactul prestaţiei sale este atât de puternic că simţi cum domină filmul de undeva de sus şi că el este cel care-l ţine în picioare.

Tăcerea mieilor este, însă, mai mult povestea agentului Starling interpretat impecabil de Jodie Foster. Ea este prinsă în jocul lui Hannibal şi în cel al birocraţiei şi al orgoliilor. Trebuie să navigheze atent prin aceste ape tulburi şi să reuşească să rezolve acest caz care devine din ce în ce mai complicat. Ce este dispusă să sacrifice pentru ca dr. Lecter să o ajute să-l prindă pe Buffalo Bill?

Vei afla asta doar vizionând acest film.

După ce l-am văzut de la cap la coadă nu mai am niciun dubiu de ce a câştigat atâtea premii Oscar. Este un film care te răscoleşte, care îţi prezintă faptele clar şi cu încărcătura emoţionala potrivită. Te face să îţi pui întrebări privind natura umană dacă ai înclinaţii folosofice sau este o bucată excelentă de diverstiment. Indiferent cu ce aşteptări porneşti la drum, filmul regizat de Jonathan Demme nu o să te dezamăgească.

Dacă vrei ca acest film să fie al tău pentru totdeauna îl găsești în colecția asta.

tacerea-mieilor -film