Recenzie film: X-men Dark Phoenix(2019)

X-men: Dark Phoenix este film cu supereroi din universul Marvel produs de 20th Century Fox şi regizat de Simon Kinberg, aflat la debutul său regizoral. Distribuţia filmului îi include pe Jennifer Lawrence, James McAvoy, Michael Fassbender, Sophie Turner, Nicholas Hoult şi Evan Peters.

Cu o distribuţie ca asta nu pot să dai greş, în teorie. Dar au demonstrat cu Xmen Apocalypse că pot să facă un film atât de prost ca să mă facă să urăsc orice are legătură cu mutanţii. M-am dus cu aşteptări scăzute şi m-am aşteptat să mă plictisesc aproape două ore. Dar nu a fost aşa. Nu este un film extraordinar şi sigur nu este cel mai bun X-men dar sigur este peste Apocalypse şi peste The Last Stand.

Dacă stai să analizeze şi să iei la puricat majoritatea filmelor cu supereroi nu prea au mare sens ele aşa. Sunt făcute doar pentru diverstisment şi nu trebuie luate prea în serios. Iar acesta este unul dintre acele filme pe care nu trebuie să le iei în serios ca să poţi să te bucuri de el. Sunt doar nişte tipi şi tipe care au anumite puteri şi care îşi folosesc puterile alea să se apere, să atace sau să facă lucruri bune sau mai puţin bune.

Povestea pe care au încercat să o creeze în jurului lui Jean Grey şi al puterii extraordinare pe care o primeşte a dat greş. Nu mă impresionează cu nimic şi, oricât de bine ar juca Sophie Turner, nu este deloc credibil tot acest scenariul. Cel mai mult mă bucur că nu mai trebuie să o suport pe Jennifer Lawrence în rolul lui Mystique. Ăsta este ultimul film X-men cu distribuţia asta şi, după Tinerii Mutanţi, o să înceaptă totul de la capăt. Datorită Marvel Studios desigur. Sper să facă o treabă mai bună cu nişte poveşti care merită mai mult.

Povestea de față este cea a lui Jean Grey și a superputerii pe care ea o deține. Cu acest film s-au sters alte două filme din continuitate X-men(The Last Stand și Apocalypse). Primul are alți actori și al doilea o arată pe Jean având deja puterile astea de Dark Phoenix. Ceea ce nu se poate, pentru că le-a căpătat în acest film abia. Da, continuitatea din această serie nu are niciun sens și, exceptând personajele, filmele nu au atât de mare legătură între ele. Deci poți să te uiți liniștit la fiecare fără să știi ceva din precedentele.

Ca film de acțiune este decent. Are câteva scene antrenante și efectele speciale sunt foarte bine realizate. Excepție fac fulgerele lui Storm care par niște confetti care-i ies din degete. Pe partea filmografică totul este bine realizat și au făcut o treabă bună.

Scenariul nu are foarte mare sens. Jean Grey se plimbă de colo-colo și află lucruri. Plânge puțin, se supără. plânge ea, se luptă. Cele mai bune reprezentări actoricești le-au avut, nesuprinzător, James McAvoy și Michael Fassbender. În rest lucrurile au ca scârțâit și nu prea m-au făcut să vreau să mai văd ce mai fac în continuare.

Antagonistul este penibil. Jessica Chastain și-a dat toată silința dar nu a reușit să creeze ceva credibil. Mare parte din film am impresia că este constipată sau că și-a fript limba și că nu poate să vorbească prea bine din cauza asta. Deși mi-au trezit interesul la început, extratereștrii ăștia au fost pur și simplu jaloane pe care X-menii să le lovească.

Se vede că este un film care s–a dorit a fi o adaptare elegantă pentru marele ecran a unei povești clasice din universul Marvel. Au încercat și jumătate le-a reușit. Au personaje cât de cât interesante, actori grozavi, scene antrenante și efecte speciale decent. Dar cealaltă jumătate, cea care leagă tot, adică povestea este aproape inexistentă. Ceea ce face filmul ăsta să fie mediocru și să mă facă să nu-l mai revăd. Nu am niciun motiv să fac asta.

Dacă vrei să citești povestea originală și să te bucuri de universul X-menilor, găsești cea mai nouă ediție aici.

dark-phoenix-recenzie